fredag den 22. marts 2013

Sunde havregrynskugler


Nu hvor jeg er kommet på orlov, er jeg virkelig begyndt at kunne kæle for min krop med lækre sunde snacks og forleden snublede jeg denne opskrift på havregrynskugler kun bestående af havregryn og to bananer. De er vildt nemme at lave! Tag to bananer, mas dem godt med en gaffel, hæld en lille skål havregryn i og form dem til små søde havregrynskugler. Jeg eksperimentere altid med hvor meget havregryn jeg hælder i, da konsistenten ikke skal være for våd eller for tør. Så skal de bare i en forvarmet ovn i 15min  og så har man en enormt lækker og mættende snack. Jeg har set forskellige versioner af den her opskrift, både med chokolade chips i, honning eller med vaniljeekstrakt i, så hvis man synes at banansmag er for kedeligt kan man altid tilføje  det.

xoxo Helena. 

4 kommentarer:

  1. Lyder lækkert :)

    http://www.wondermeart.blogspot.dk/

    SvarSlet
  2. Det ser lækkert ud! På helt klart prøves. :)

    http://puellares.blogspot.dk/

    SvarSlet
  3. Vil sige, at de er virkeligt gode til når man bliver lækkersulten men ikke vil tage på :D!
    vil klart anbefales at prøve herfra også c:

    SvarSlet